01Algemene voorwaarden
1. Geldigheid van deze voorwaarden
Deze voorwaarden zijn van toepassing wanneer je onze website gebruikt, een gebruikersaccount aanmaakt of onze diensten afneemt. Door gebruik te maken van onze diensten ga je akkoord met deze voorwaarden. Afwijken van deze voorwaarden kan alleen als dit uitdrukkelijk schriftelijk of per e-mail is overeengekomen.
Algemene voorwaarden die jij zelf hanteert, zijn niet van toepassing en worden hierbij nadrukkelijk afgewezen.
2. Wie wij zijn en wie jij bent
In deze voorwaarden gebruiken we de je-vorm. Met ‘jij’, ‘je’ of ‘jouw’ bedoelen we jou als gebruiker van onze diensten (online applicatie, apps en/of website). Met ‘wij’, ‘we’, ‘ons’ of ‘onze’ bedoelen we Bolbaas, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 89112393 en BTW-nummer NL004693041B93. Je kunt ons bereiken via info@bolbaas.nl of +31 6 13665348.
3. Aanmaken van een gebruikersaccount
Bij het aanmaken van een account vragen we om enkele gegevens zodat we je omgeving kunnen inrichten. Je bent verantwoordelijk voor de juistheid van deze gegevens en kunt je bedrijfsinformatie later aanvullen of wijzigen.
4. Proefperiode en fair-use
De eerste maand nadat je een account hebt aangemaakt, kun je Bolbaas kosteloos proberen (m.u.v. optionele betaalde diensten). In deze periode kun je beoordelen of Bolbaas past bij jouw wensen en onderneming. Bevalt het niet, dan kun je tussentijds stoppen. De proefperiode wordt omgezet in een abonnement op het moment dat je je betalingsgegevens hebt toegevoegd.
4.1 Fair-use policy
Voor het gebruik van je account geldt een fair‑use beleid. Gebruik dat in verhouding tot normaal gebruik buitensporig is, kunnen we beperken of blokkeren. Dit omvat onder meer het (geautomatiseerd) scrapen of crawlen van de applicatie, het massaal opvragen, kopiëren, spiegelen of anderszins dupliceren van door Bolbaas aangeboden data of content, het omzeilen van technische beschermingsmaatregelen en iedere handeling die onevenredige belasting van onze infrastructuur veroorzaakt.
5. Prijsmodel en facturatieperiode
Je facturatieperiode hoeft niet gelijk te lopen met kalendermaanden en is afhankelijk van de aanmelddatum. Meld je je bijvoorbeeld aan op de 12e, dan loopt je periode van de 12e t/m de 11e van de volgende maand.
6. Stoppen met Bolbaas en verwijderen van data
Bij het verwijderen van je account verwijderen we automatisch na 24 uur al je data. Je kan je account verwijderen door contact met ons op te nemen via info@bolbaas.nl. We zullen binnen 24 uur op verwijderingsverzoeken reageren, ook in het weekend.
Via dit e-mailadres kan je ook verzoeken voor dataportabiliteit of inzage indienen. Deze verzoeken behandelen we binnen 5 werkdagen.
Voor vragen over dataportabiliteit of inzage kun je ook via dit e-mailadres contact opnemen.
7. Prijswijzigingen
We kunnen onze prijzen wijzigen. We informeren je minimaal vier weken van tevoren via onze website of per e-mail. Ben je het niet eens met de wijziging, dan kun je je account opzeggen. Jaarlijkse indexatie op basis van inflatie kan ook plaatsvinden; ook daarvan stellen we je minimaal vier weken vooraf op de hoogte.
8. Beschikbaarheid, onderhoud en functionaliteiten
We doen er alles aan om Bolbaas prettig en betrouwbaar te laten werken. We streven naar hoge beschikbaarheid, maar kunnen 24/7 beschikbaarheid zonder storingen niet garanderen en niet op ieder apparaat.
8.1 Onderhoud
Soms is onderhoud nodig. We proberen dit uit te voeren zonder merkbare impact. Als tijdelijk offline gaan nodig is, plannen we dit bij voorkeur ’s nachts of in het weekend.
8.2 Functionaliteiten
We mogen functionaliteiten en onderdelen aanpassen, toevoegen of verwijderen. Het kan voorkomen dat bepaalde functies niet langer beschikbaar zijn of niet meer werken op specifieke apparaten.
9. Informatie, rapportages en externe bronnen
We streven naar actuele en correcte informatie, maar kunnen dit niet altijd garanderen. Rapportages, overzichten, facturen of berekeningen kunnen fouten bevatten, door systeemfouten of door onjuiste invoer. Controleer belangrijke informatie voordat je die gebruikt, bijvoorbeeld voor belastingaangiftes.
9.1 Helpdesk support
Onze helpdesk helpt je graag. Antwoorden zijn bedoeld als ondersteuning en zijn geen vervanging voor professioneel advies (bijv. van een accountant). Hieraan kunnen geen rechten worden ontleend.
9.2 Externe informatie
We zijn niet aansprakelijk voor de beschikbaarheid of inhoud van externe websites waarnaar we verwijzen.
10. Eigendom van de gegevens die je bij ons invoert
Alle gegevens die je invoert in je account zijn en blijven van jou. Wij maken geen aanspraak op het eigendom van jouw data en gebruiken jouw klant-, account- of bedrijfsgegevens niet voor productbrede analyses, marketingdoeleinden, modeltraining of verkoop aan derden. We voeren geen (geanonimiseerde of geaggregeerde) analyses op jouw data uit buiten wat strikt noodzakelijk is om de door jou gebruikte functies te laten werken. We gebruiken jouw data nooit voor ons eigen voordeel.
We hechten sterk aan privacy en treffen passende technische en organisatorische maatregelen om je data te beschermen. Meer informatie over onze rol als verwerker en de gemaakte afspraken vind je in onze verwerkersovereenkomst.
11. Privacy en verwerkersovereenkomst
We nemen privacy serieus en streven ernaar te voldoen aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Wanneer jij persoonsgegevens invoert, ben jij verwerkingsverantwoordelijke en zijn wij verwerker. We verwerken persoonsgegevens alleen in opdracht van jou, op basis van onze verwerkersovereenkomst.
12. Jouw verantwoordelijk gebruik
Er gelden enkele regels voor het gebruik van Bolbaas.
Je mag geen workspaces geautomatiseerd aanmaken; je moet voldoen aan de minimale wettelijke leeftijd; één workspace is bedoeld voor één bedrijf (per workspace mag je, afhankelijk van je abonnement, meerdere persoonsgebonden profielen hebben.).
- Wees zorgvuldig en handel in overeenstemming met wet- en regelgeving, openbare orde en goede zeden.
- Test of scan onze infrastructuur niet zonder voorafgaande schriftelijke toestemming.
- Omzeil geen beveiligings- en authenticatiemaatregelen en verstuur geen ongewenste reclame of spam via Bolbaas.
- Verzend geen gewijzigde of misleidende informatie (zoals spoofing of phishing).
- Zet niet aan tot haat of onverdraagzaamheid en schend geen rechten van anderen.
- Publiceer of deel geen materiaal dat frauduleus, lasterlijk of misleidend is.
Bolbaas wordt door veel ondernemers gebruikt. We vertrouwen erop dat je de dienst verantwoord gebruikt.
We behouden ons het recht voor om accounts te blokkeren of te verwijderen bij substantiële vermoedens van misbruik.
Je mag informatie, afbeeldingen en andere materialen van ons niet zonder toestemming reproduceren. Volledig of gedeeltelijk nabouwen van Bolbaas is niet toegestaan.
Je bent zelf verantwoordelijk voor de juistheid van onder jouw naam verzonden e-mails en documenten en voor eventuele claims die daaruit voortvloeien.
Je bent verantwoordelijk voor het gebruik van je account. Kies een sterk wachtwoord en deel dit niet. Wil je iemand toegang geven (zoals je boekhouder of partner), maak dan een extra gebruikersprofiel aan en koppel deze aan je workspace.
13. Schending van de voorwaarden
Bij schending van de voorwaarden ben je aansprakelijk voor de daardoor ontstane schade. Indien derden ons aanspreken vanwege jouw overtreding, vrijwaar je ons. We kunnen je account (tijdelijk) blokkeren of definitief verwijderen, met of zonder waarschuwing, of op verzoek van een bevoegde instantie. Bij verwijdering ben je je gegevens kwijt; we zijn niet aansprakelijk voor schade die hieruit voortvloeit.
14. Overmacht
Als er sprake is van overmacht (bijvoorbeeld storingen bij leveranciers, stroom- of internetstoringen) waardoor we onze diensten niet kunnen leveren, zijn we niet verplicht onze verplichtingen na te komen zolang de overmachtssituatie voortduurt.
15. Aansprakelijkheid
Indien je ons aansprakelijk wilt stellen, dien je ons schriftelijk in gebreke te stellen met een redelijke termijn om een oplossing te bieden (herstel of beperking van schade). Aansprakelijkheid voor indirecte schade (waaronder gevolgschade, gemiste besparingen, gederfde winst en schade door bedrijfsstagnatie) is uitgesloten. Onze totale aansprakelijkheid voor directe schade is in alle gevallen beperkt tot € 500,-.
16. Relatie tot andere bedrijven
Bolbaas is een onafhankelijk bedrijf en staat los van bol.com B.V. en dochterondernemingen van deze rechtspersoon. Wij zijn geen dochteronderneming van bol.com B.V. en hebben geen relatie met bol.com B.V..
17. Wijzigingen in deze voorwaarden
We kunnen deze voorwaarden wijzigen. We informeren je hierover tijdig via onze website of per e-mail. Ben je het niet eens met de wijzigingen, dan kun je de overeenkomst beëindigen door je account te verwijderen. Blijf je de dienst gebruiken na de ingangsdatum van de wijzigingen, dan ga je akkoord met de nieuwe voorwaarden.
18. Oplossen van geschillen
We bespreken een geschil eerst graag samen om er in onderling overleg uit te komen. Lukt dat niet, dan wordt het geschil voorgelegd aan de bevoegde Nederlandse rechter. Op deze overeenkomst is Nederlands recht van toepassing.